Klijn.nl
.jpg)
‘’Hoe realiseren we dat de showroom in de Moer bekender wordt in de omgeving (en daarbuiten) zodat we meer potentiële klanten ontvangen in de showroom?
Klijn is een familiebedrijf met jarenlange ervaring in de natuursteen- en keramiek branche. Het bedrijf is gespecialiseerd in keramische vloer- en wandtegels voor zowel binnen- als buitentoepassingen. De showroom van ruim 700 m² is gevestigd in De Moer, tussen Tilburg en Waalwijk
Uitdaging
Hoewel er al een website en enige ervaring met Google Ads en Facebook Ads aanwezig was, bleef het succes van online marketing uit. De uitdaging lag in het ontwikkelen van een doordachte en effectieve aanpak die wél resultaat oplevert.
Aanpak
Uit een nulmeting bleek dat de bestaande website op meerdere vlakken tekortschoot, waaronder navigatie, content en gebruikerservaring. In goed overleg is besloten te investeren in een nieuwe website als basis voor succesvolle online marketing.
De belangrijkste focuspunten in het nieuwe ontwerp waren:
- De showroom
- De expertise van Klijn
- Het aanbod
- Inspiratie
- Klantreviews
Website: klijn.nl
Ontwikkeling: Jayadesign.nl
Google Ads: Voorafgaand is een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. In overleg zijn de belangrijkste zoektermen van potentiële klanten bepaald en ondergebracht in verschillende Google Search campagnes.
We hebben geëxperimenteerd, waarbij we niet alleen op klikken, maar vooral op conversies optimaliseerden. Zo werden slimme metingen ingesteld voor pagina’s waar bezoekers contactgegevens en het adres van de showroom bekeken. Door dit te koppelen aan gegevens over de herkomst van showroombezoekers op locatie, konden we goed de impact van campagnes analyseren.
Op basis van deze inzichten werden budgetten per campagne elk kwartaal geoptimaliseerd. Ook het geografisch bereik van de advertenties is stapsgewijs uitgebreid, wat bijdroeg aan de groei van klanten (ook buiten de regio).
Social Ads: Naast zoekverkeer was het belangrijk om de merkbekendheid te vergroten. Facebook en Instagram bleken hiervoor uitstekende kanalen.
We hebben vooraf gedefinieerd welke USP’s we wilden benadrukken in de advertenties:
- Aantrekkelijke prijsstelling
- Uitstekende service
- Een inspirerende showroom
Voor het ontwikkelen van passende (video)content is samengewerkt met Coen Dalebout. Vervolgens hebben we diverse tests uitgevoerd met variaties in plaatsingen (Instagram vs. Facebook), doelgroepen (leeftijd en interesse) en advertentievormen. Dit stelde ons in staat om steeds betere resultaten te behalen tegen lagere kosten.
Review
Van het begin af aan begreep Jasper direct wat wij wilden en hoe hij dit kon bewerkstelligen. Door de korte lijntjes verloopt de communicatie onderling super. Dankzij zijn aanpak en vele tips is er ontzettend veel veranderd in positieve zin!"
- Debby Douwes, Eigenaar Klijn.nl