Klijn.nl

Over Klijn.nl
‘’Hoe realiseren we dat de showroom in de Moer bekender wordt in de omgeving (en daarbuiten) zodat we meer potentiële klanten ontvangen in de showroom?
Klijn is een familiebedrijf met jarenlange ervaring in de natuursteen- en keramiek branche. Het bedrijf is gespecialiseerd in keramische vloer- en wandtegels voor zowel binnen- als buitentoepassingen. Hun showroom van ruim 700 m² is gevestigd in De Moer, tussen Tilburg en Waalwijk
Uitdaging
Met een bestaande website en enige ervaring binnen Google Ads en Facebook Ads was de uitdaging om een aanpak te bedenken die wél werkt. Tot voor de start van de samenwerking was de inzet van online marketing weinig succesvol. De grootste uitdaging lag in het strategisch meedenken vanuit de volledige digitalisering van de organisatie. Dit zodat de organisatie online net zo goed voor de dag komt als offline.
Aanpak
Website:
Eerst is er een analyse van de website gemaakt. Hieruit bleek dat de website onvoldoende scoorde op meerdere onderdelen waaronder navigatie, content en techniek. In goed overleg is besloten dat de investering in een nieuwe website noodzakelijk was om goede resultaten uit online marketing te kunnen behalen. Belangrijkste onderdelen die centraal moesten staan bij het ontwerpen en bouwen van de nieuwe site waren : De Showroom, de expertise van Klijn, het aanbod, inspiratie en reviews.
Website: klijn.nl
Ontwikkelaar: https://www.jayadesign.nl/
Google Ads:
Vervolgens is een uitgebreid zoekwoord onderzoek gedaan en in overleg bepaald wat de belangrijkste zoekopdrachten van potentiële klanten zouden kunnen zijn. Dit hebben we gestructureerd in diverse Google Ads (Search) campagnes waar we meerdere experimenten hebben gedraaid. We hebben daarbij niet alleen geoptimaliseerd op klikken maar ook op conversies op de site door op een slimme manier paginabezoeken te meten waar gebruikers het adres en de contactgegevens van de showroom konden vinden. Dit in combinatie met het documenteren van de herkomst (bron) van showroom bezoekers op locatie heeft ervoor gezorgd dat we de impact goed konden meten zodat we per kwartaal de budgetten voor de juiste campagnes konden verhogen om nog meer rendabel resultaat te kunnen behalen. Naast het budget zijn we stap voor stap het verzorgingsgebied waar we onze advertenties vertonen gaan vergroten.
Social Ads
Naast de vindbaarheid van de site op commercieel interessante zoekwoorden is het voor je naamsbekendheid ook goed je zichtbaarheid te vergroten. Facebook & Instagram zijn hier goede kanalen voor. Ook hier hebben we nagedacht wat de belangrijkste USP’s zijn waarmee we willen adverteren. Onderscheidende prijs, goede service en een mooie showroom waren hier de belangrijkste onderdelen. Om deze (video) content te realiseren hebben we samengewerkt met Coen Dalebout. De primaire USP was hier vaak de showroom.
Op Social hebben we diverse experimenten gedraaid met diverse plaatsingen (Facebook & Instagram), leeftijdsgroepen en verschillende soorten advertenties om het beste resultaat te behalen tegen de laagste kosten.
Resultaat. 23/24
Een verbeterde website, een goed doordachte strategie m.b.t. de vindbaarheid en zichtbaarheid van klijn.nl heeft geleid tot enorme groei in kwalitatieve websitebezoekers, showroom bezoekers en uiteindelijk klanten.
- Kwalitatieve websitebezoekers vanuit Google Ads met een koopintentie: +15.000
- Aantal unieke mensen bereikt via Social : +500.000 gebruikers
- Stijging in [2024] showroom bezoekers: Meer dan verdriedubbeld (wegens privacy geen exacte data)
Review
Van het begin af aan begreep Jasper direct wat wij wilden en hoe hij dit kon bewerkstelligen. Door de korte lijntjes verloopt de communicatie onderling super. Dankzij zijn aanpak en vele tips is er ontzettend veel veranderd in positieve zin!"
Van het begin af aan begreep Jasper direct wat wij wilden en hoe hij dit kon bewerkstelligen. Door de korte lijntjes verloopt de communicatie onderling super. Dankzij zijn aanpak en vele tips is er ontzettend veel veranderd in positieve zin!"
- Debby Douwes, Eigenaar Klijn.nl